
5 redenen waarom jij plaats moet maken voor print in je marketingstrategie
Je hoort het wel vaker, “print is dood, het internet heeft offline media volledig van de kaart geveegd en jongeren zijn alleen geïnteresseerd in alles wat digitaal is”. Nope, think again! Uit onderzoek blijkt dat print aan een comeback bezig is en haar populariteit zelfs te danken heeft aan jongeren. Hoog tijd dus om de voordelen van print even op een rijtje te zetten.
-
Aandacht, aandacht!
Opvallen tussen de ontelbare Instagram- en Facebookposts is niet simpel, vooral nu we overspoeld worden met verschillende soorten content. Als je wil opvallen moet je vooral niet doen wat anderen doen, maar juist creatief uit de hoek komen. Communiceren via print dus!
-
Blijf top of mind
Een magazine, brochure of uithangbord kan je niet zomaar wegklikken. Een flyer halen we uit de brievenbus en leggen we ergens in huis. Ook in een wachtzaal of op een toonbank kunnen we er vaak niet naast kijken. Waar het ook ligt, we lopen er wel tien keer voorbij en bladeren er uiteindelijk toch eens door. En dat levert natuurlijk iets op. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 79% van de mensen overgaat tot actie na het bekijken van een print campagne.
-
In print we trust
Door de opmars van social media was fake news nog nooit zo aanwezig als vandaag. Dat heeft uiteraard een invloed op de manier waarop we naar online advertenties kijken. Reclame in printmedia beschouwen we dus vaak als betrouwbaarder.
-
De ideale social media detox
Jongeren zijn zich er steeds vaker van bewust dat het niet goed is om constant voor hun schermpje te plakken. Insert de social media detox! Een pauze nemen en even offline gaan kan wonderen doen. Die pauze geeft ons de kans om een magazine vast te nemen, dat we bovendien intensiever zullen lezen dan online content.
-
Lezers zijn meer gefocust
Bij het lezen van een magazine loop je minder risico op onderbreking of multitasking. Printmedia kennen geen pop-ups, er komen geen mailtjes binnen via je smartphone, geen herinneringen van je agenda en ga zo maar door.
Onze conclusie? Een knap bedrijfsmagazine of een unieke brochure geven je de kans om jouw merk op een originele manier aan de man te brengen en meer betrokkenheid te creëren. Dit levert je meer betrouwbaarheid op waardoor bestaande klanten je moeiteloos zullen aanbevelen en potentiële klanten sneller bereid zullen zijn om voor jouw bedrijf te kiezen.
Wij geven graag het voorbeeld. Download hier Klif en check snel ons eigen magazine!
Wil jij ook je verhaal tastbaar maken met een bedrijfsmagazine of ben je benieuwd hoe jij print kan betrekken in jouw marketingstrategie? Let’s talk!
Delen

Laat van je horen!
Advies nodig?
Onze project managers helpen je graag verder.